Уважаемый посетитель! Сейчас Вы видите только часть информации, которой мы располагаем. Подробная информация доступна только нашим подписчикам.
Описание объекта или суть тендера
Väljastatud ehitusluba rahvusvaheline reisiterminali ehitamiseks. Ehitushange 2024. aastal.
30 мая 2023
Pärnu linnavalitsus väljastas Rail Balticu Pärnu rahvusvahelisele reisiterminalile ehitusloa. Ehitusluba väljastati terminalihoonele ning seda ümbritsevatele välialadele, parklatele, juurdepääsuteele ning tehnovõrkudele. On juba käimas Pärnu reisiterminali juurdepääsutee I etapi ehitamine Lao tänav T2 kinnistul. Samuti on lähiajal kavandatud elektriühenduse rajamine.
Pärnu terminali ehituseks on juba pikalt ettevalmistusi tehtud ning ehitusloa väljastamine võimaldab 2024. aastal ka ehitushanke välja kuulutada. Terminali ja sellega seotud taristu ehitushind võiks hinnanguliselt ulatuda 45 miljoni euroni.
Terminalihoone on kavandatud raudtee ja ooteplatvormide kohale ning on ühendatud galeriidega. Hoones on lahendatud klassikalised terminali kasutusvajadused nagu ooteruumid, piletikassa ja toitlustus. Terminali on planeeritud 90 istekohaga ootesaal, samuti kohvik, infopunktid ja muud reisijate teenindamiseks vajalikud ruumid. Terminali lähiümbrusesse jäävad teed, platsid ja haljastus võtavad enda alla keskeltläbi 6 hektari suuruse maa-ala.
Reisiterminali ala sisaldab ka peatusi erinevatele bussidele, jalgrataste parkimist, taksokohti, parklat 150 sõiduautole. Samuti elektriautode laadimisvõimekusega kohad ning ühendused kergliikluse jaoks.
Rail Baltica rahvusvaheline reisiterminal hakkab asuma Pärnu kesklinnast ca 4 km kaugusel Papiniidu piirkonnas Via Baltica ja Pärnu jõe vahelisel alal. Reisiterminali arhitektuurne kontseptsioon tuli rahvusvahelise arhitektuurikonkursi tulemusel, mille võitis ideekavand Water Strider, mille autoriteks on Indrek Allmann, Jaan Jagomägi, Gunnar Kurusk, Tanno Tammesson ja Holden Vides Arhitektuuribüroo Pluss OÜ-st. Projekteerimistööd viis samuti läbi Arhitektuuribüroo Pluss OÜ.
06 января 2023
OÜ Rail Baltic Estonia kuulutab välja avatud hanke Rail Baltica Pärnu reisiterminali juurdepääsutee I etapi ehitamiseks Lao tänav T2 kinnistul. Rail Baltica Pärnu reisiterminali juurdepääsutee I etapi ehitamine Lao tänav T2 kinnistul vastavalt riigihanke alusdokumentides sätestatule.
Hanke eeldatav maksumus (sh. hanke osad): 750 000,00 EUR.
Tööde kestus: - 16.10.2023.
Pakkumuse esitamise tähtpäev: 7.02.2023 12:00.
28 сентября 2020
Pärnu rahvusvahelise terminali eelprojekt valmis augustis ning lõplik projekt antakse üle 2021. aasta veebruari lõpus. Ehitushange loodetakse välja kuulutada järgmise aasta aprillis ning ehitustöödega võiks algust teha juba septembris ehk täpselt aasta pärast. Tulevases jaamahoones on lahendatud klassikalised terminali kasutusvajadused nagu ooteruumid, piletikassa ja toitlustus. Terminalihoonesse on planeeritud 90 istekohaga ootesaal, samuti kohvik, infopunktid ja muid vajalikke funktsioone kandvad ruumid.
02 июля 2020
Augustis valmib Pärnu rahvusvahelise reisiterminali eelprojekt ja saab alustada ehitusloa menetlustoimingutega. Uue terminali eelprojekti autoriteks on Arhitektuuribüroo PLUSS arhitektid Indrek Allmann, Jaan Jagomägi ja Tanno Tammesson. Tulevases jaamahoones on lahendatud klassikalised terminali kasutusvajadused nagu ooteruumid, piletikassa ja toitlustus. Terminalihoonesse on planeeritud 90 istekohaga ootesaal, samuti kohvik, infopunktid ja muid vajalike funktsioone kandvad ruumid.
22 апреля 2020
OÜ Rail Baltic Estonia hange Pärnu kaubaterminali ja Rail Baltica Pärnu piirkonna 1435mm raudtee infrastruktuuri hoolduskeskuse maa-ala detailplaneeringu ja KSH hindamise ning raudtee-ja maanteetaristu, tehnovõrkude ja hoonestuse eelprojekti koostamiseks.
Pakkumuste tähtaeg: 21.05.2020 11:00
Tööde kestus: 24 kuud
03 мая 2019
Esialgse hinnangu järgi on Pärnusse Rail Baltica kaubaterminali rajamise maksumus 40-65 miljonit eurot. Terminali rajamise maksumus sõltub sellest, millise uuringus välja pakutud lahenduse kasuks otsustatakse. Summa sisaldab maade ostmise ja ettevalmistamise, kaevandamiste, raudteerööpmete ning -teedega seotud kulutusi. Samuti ladustamisalade ehitamiseks ja käitlemiseks vajaminevaid kulutusi. Pärnu kaubaterminali ruumilise planeerimise ja eelprojekti koostamisega teeb algust Rail Baltic Estonia OÜ 2019. aasta viimases kvartalis.
Kaubaterminali ehitamisega saab edasi liikuda pärast detailplaneeringu vastuvõtmist. Ehitusetapi rahastust planeeritakse taotleda järgnevate taotlusvoorude käigus Euroopa Ühendamise Rahastust (CEF). Uus kaubaterminal valmib hiljemalt Rail Baltica liini esimese tegutsemisaasta alguseks.
02 августа 2018
RB Rail sõlmis 24. juulil Pärnu kaubaterminali teostatavusuuringu läbiviimiseks lepingu ühispakkujatega Civitta Eesti ja Railistics. Lepingu kogusumma on käibemaksuta 139 876 eurot.
Töövõtjad peavad koostama teostatavusuuringu, mis selgitab välja Pärnu kaubaterminali tasuvuse, asukoha ja võimalikud alternatiivid lähtudes projekteeritava Rail Baltica trassi paiknevusest. Lisaks teostatakse turu-uuring, mille abil saab prognoosida ja modelleerida kauba liikumist. Ühtlasi koostatakse optimaalse kujundatava terminali ruumiline ja tehniline analüüs, võttes arvesse eelnevalt tuvastatud funktsionaalseid ja tehnilisi nõudeid. Samuti tuleb esitada terminali kavandatava kaubakäitlemise mahtude prognoos kuni aastani 2055, järgides seejuures Rail Baltica tervikprojekti tasuvusanalüüsi. Teostatava uuringu tulemusi on oodata käesoleva aasta lõpus.
02 февраля 2018
RB Rail AS Eesti filiaal kuulutab välja avatud hanke Pärnu kaubaterminali teostatavusuuringuks (191388). Käesoleva uuringu eesmärgiks on analüüsida Pärnu kaubaterminali võimalikke alternatiive Rail Baltica projekti täiendavate võimaluste seisukohalt koos tehniliste piirangute analüüsiga, mis tulenevad Rail Baltica trassi paiknemisest. Uuringu tulemuseks on teostatavus- ja tasuvusuuring, sealhulgas kauba liikumise prognooside modelleerimine, ruumiline ja tehniline analüüs ning eelistatud variandi valimine arvestades protsessi käigus tuvastatud terminali funktsionaalseid ja tehnilisi nõudeid, samuti terminali kavandatava kaubakäitlemise mahtude prognoos kuni aastani 2055 järgides mh. Rail Baltica kui tervikprojekti kulude-tulude analüüsi.
Eeldatav kogumaksumus: 150 000,00 eurot.
Tööde kestus: 6 kuud.
Pakkumuste laekumise tähtaeg: 12.03.2018 11:00.
04 января 2018
Kehtestatud Rail Baltic Pärnu reisijate raudteejaama detailplaneering. Planeeringu koostamise ülesandeks oli määrata linnaehituslikud ja arhitektuursed tingimused piirkonda Pärnu reisijate raudteejaama ja reisijaid teenindava jaamahoone rajamiseks ning raudtee maa-ala ulatuse täpsustamiseks koos selleks vajaliku taristu, ehitiste ja otstarvetega. Detailplaneeringu koostamise käigus lisandus ülesannete hulka Pärnu Linnavalitsuse ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ettepanekul alale sobiva ärihoonestuse kavandamine, et luua Pärnu raudteejaama ehitamise ja edasise haldamise rahastamisel uusi võimalusi. Planeeringuala ulatust võrreldes algatamisel esitatuga on lõunaosas mõnevõrra suurendatud, kuna nimetatud piirkonda on kavandatud autotunneli asukoht.
20 июля 2017
7. augustist kuni 4. septembrini 2017 Rail Baltic Pärnu reisijate raudteejaama detailplaneeringu avalik väljapanek. Rail Baltic Pärnu reisijate raudteejaama detailplaneeringu koostamine algatati reisijaid teenindava jaamahoone rajamiseks ning raudtee maa-ala ulatuse täpsustamiseks koos selleks vajaliku taristu, ehitiste ja otstarvetega. Planeeringuala suuruseks on ca 17 ha, mis asub Papiniidu ettevõtluspiirkonnas Pärnu jõe vasakkaldal, külgnedes Liivi tee ehk Via Balticaga.
Rail Baltic on rahvusvaheline raudteeühendus tavarööpmelaiusel 1435 mm, mis tagab rongide liikumiskiiruse kuni 240 km/h ning annab võimaluse mugavalt ja kiirelt reisida läbi Läti ja Leedu ning sealt edasi Kesk-Euroopasse. Pärnu reisijate raudteejaam on Rail Baltic reisijateveo vahejaam, millega integreeritakse riigisiseste 1520 mm rööpmelaiusega reisijateveo liini(de) Pärnu lõppjaam ja Pärnu linna poolt kavandatav reisiterminal.
Üldplaneeringu kohased maakasutuse juhtotstarbed planeeringualal on väikeelamumaa, üldmaa, raudteemaa, transpordimaa. Planeeringuga tehakse ettepanek Pärnu linna üldplaneeringu muutmiseks, uute juhtotstarvetena nähakse ette ärimaad ja üldmaad ning transpordimaad, mille valdavaks alaliigiks on raudteemaa. Planeeringuala kruntimisel on lähtutud kavandatavatest kasutusfunktsioonidest ja seda kirjeldab detailplaneeringu kruntimise joonis P-6 koos maakasutuse tabeliga.
Rail Baltic Pärnu reisijate raudteejaama reisiterminali aluseks on arhitektuurikonkursi võidutöö kavand Water Strider. Jaamahoone on kujundatud piklikuna ning perrooni kohale tõstetuna, mis ühendub ümbritsevaga avarate galeriisildade abil. Maapinnast tõstetud maht töötab ühtlasi nii hoonena kui ka perrooni katva katusena. Hoonestuse suurim lubatud absoluutkõrgus/suhteline kõrgus maapinnast on 28.0 m/18.0 m; suurim lubatud korruselisus maapeal/maa all on 3/0.
Lisaväärtusena on planeeringuala jõepoolsele osale kavandatud ärihooned, mis on paigutatud risti jõega avades nii vaateid jõele ja vastupidi, millede hoonestus on liigendatud kolmeks eri majadena mõjuvaks põhimahuks ning neid ühendavaks ühekorruseliseks galerii-hoonestuseks. Hoonestuse suurim lubatud absoluutkõrgus/suhteline kõrgus maapinnast on 20.0 m/14.5 m; suurim lubatud korruselisus maapeal/maa all on 4/1. Kruntidele kavandatud ehitusõigus ja detailsemad ehituslikud ning arhitektuursed nõuded on esitatud nii planeeringu seletuskirjas, kui põhijoonisel P-4.
Rail Baltic Pärnu reisijate raudteejaama detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise eelhinnangus analüüsiti võimalikke planeeringuga seotud keskkonnamõjusid: mõju pinnasele, taimkattele, maastikuilmele, Pärnu jõele ja nahkhiirtele; sotsiaalset mõju; mürast ja vibratsioonist tekkivat mõju, õnnetusohtlikkust; liikluskorralduse muudatusega kaasnevat mõju. Eelhinnangu järeldustest lähtuvalt puudub vajadus algatada Rail Baltic Pärnu reisijate raudteejaama detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise menetlust.
11 апреля 2016
Rail Baltic Pärnu reisijate raudteejaama detailplaneeringu eskiislahenduse avalik väljapanek on 11.-19. aprill 2016. Väljapaneku jooksul saab detailplaneeringu eskiislahendusega tutvuda Pärnu linna veebilehel
www.parnu.ee ja tööpäeviti 08.00-16.00 Pärnu linnavalitsuse I korrusel asuvas planeeringute saalis nr 103.
Rail Baltic Pärnu reisijate raudteejaama detailplaneeringu eskiislahenduse avalik arutelu toimub 20. aprillil 2016 kell 16.00 Pärnu linnavalitsuse I korrusel asuvas planeeringute saalis nr 103.
29 мая 2015
Rail Baltic Pärnu reisijate raudteejaama detailplaneeringu eskiislahendust tutvustav väljapanek toimub kuni 10. juunini 2015. Väljapaneku jooksul saab detailplaneeringu eskiislahendusega tutvuda Pärnu linna veebilehel
www.parnu.ee ja tööpäeviti 08.00-16.00 Pärnu linnavalitsuse I korrusel asuvas planeeringute saalis nr 103.
Rail Baltic Pärnu reisijate raudteejaama detailplaneeringu eskiislahenduse avalik arutelu toimub 11. juunil 2015 kell 16.00 Pärnu linnavalitsuse I korrusel asuvas planeeringute saalis nr 103.
29 декабря 2014
Rail Baltic Pärnu reisijate terminali arhitektuurikonkursi võitjaks kuulutati ideekavand pealkirjaga Water Strider, mille autoriteks on Indrek Allmann, Jaan Jagomägi, Gunnar Kurusk, Tanno Tammesson ja Holden Vides arhitektuuribüroost Pluss OÜ. Water Strideri loonud meeskonnalt soovitakse tellida reaalse terminali ja selle vahetu ümbruse ehitusprojekt, ühtlasi kaasatakse võitjad üldise piirkonna detailplaneeringu koostamisse.
08 октября 2014
Linnavalitsus kuulutas välja konkursi “Rail Baltic Pärnu reisiterminali arhitektuurne ideekonkurss” algusega 10. oktoober 2014.
Ideekonkursi eesmärgiks on leida Pärnu Rail Baltic reisijate terminali ja selle vahetu ümbruse parim terviklik ruumiline lahendus. Võistluse võitjalt soovitakse tellida terminali ja vahetu ümbruse ehitusprojekt, samuti soovitakse kaasata võitja piirkonna detailplaneeringu koostamisse. Konkursi tulemustest lähtutakse edasiste reisiterminali planeerimis- ja projekteerimistegevuste juures parimal võimalikul viisil.
Pärast Konkursi võitjate väljaselgitamist korraldab Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium esimese auhinna saanud võitjale suunatud väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse projekteerimistööde hankelepingu sõlmimiseks terminali hoone ja ümbritseva avaliku ruumi projekteerimiseks.
Pakkumiste esitamise tähtaeg: 08. detsember 2014 kell 15:00.
Konkursitingimused (hankedokument koos lisadega sh võistlusülesanne koos lisadega) väljastatakse ainult elektroonilisel kujul ning on alla laetavad Pärnu Linnavalitsuse kodulehelt
http://www.parnu.ee/ rubriigis “Areng ja Planeerimine > Konkursid” ja Riigihangete registrist
https://riigihanked.riik.ee
14 января 2014
Tühistati hange Papiniidu raudteejaama juurdepääsutee projekteerimiseks. Hankemenetlus tunnistati kehtetuks omal algatusel, seoses planeeritava uue Rail Baltica rongijaama asukoha muutumisega.
05 декабря 2013
Pärnu Linnavalitsus kuulutab välja hanke Papiniidu raudteejaama juurdepääsutee projekteerimiseks. Papiniidu raudteejaama juurdepääsutee projekteerimine. Papiniidu raudteejaama juurdepääsutee pikkus on orienteeruvalt 450 m. Lisaks tuleb projektiga lahendada raudteejaama poolses otsas parkimine ja ühistranspordi peatumise ja ümberkeeramise koht.
Tööde kestus: 2 kuud.
Info ja dokumendid: E-riigihangete register.
Pakkumuste esitamise tähtaeg: 13. detsember 2013 kell 11:00.
01 октября 2013
Algatati Rail Baltic reisijate raudteejaama detailplaneering, et näha ette koht Pärnu reisijate raudteejaamale kogu võimaliku vajamineva taristuga. Linn ja Pärnumaa omavalitsused soovivad raudteejaama näha võimalikult linna südames, eeldatavalt Papiniidu silla lähedal Pärnu jõe vasakkaldal.
Pärnu reisijate raudteejaam on Rail Baltic 1435mm rööpmelaiusega liinide reisijateveo vahejaam, millega integreeritakse riigisiseste 1520mm rööpmelaiusega reisijateveo liini(de) Pärnu lõppjaam ja Pärnu linna poolt kavandatav reisiterminal. Detailplaneeringu koostamise eelselt on analüüsitud asukohti, kus on kaalutud nii tehniliselt kui ka majanduslikult optimaalseima asukoha varianti.
Planeeritava ala suuruseks on ca 13,2 ha, mille sisse on haaratud lisaks kehtestatud planeeringuala osalisele ulatusele olemasolev Tallinn-Rapla-Pärnu raudtee, millega paralleelselt kulgeb Liivi tee ehk Via Baltica. Juurdepääs sõidukitega planeeritavale alale on tagatud Papiniidu silla alt. Kergliiklejate tarvis on olemas Liivi tee ja olemasoleva raudtee alt kulgev tunnel. Detailplaneeringuala määratlemisel on arvestatud vajaliku maa-ala suurusega: 2 uut rööpmepaari kogulaiusega 25m, olemasoleva raudteega Pärnu linnas, ca 500m² suuruse jaamahoone kavandamisega ja parkimisvajadusega ca 100 autole. Planeeringus tuleb lahendada juurdepääs bussidele ja sõidukitele jaamahoone juurde. Lisaks on arvestatud olemasolevate piirangutega, üldplaneeringust tuleneva nõudega säilitada olemasolev haljas- ja pargiala võimalikult suures ulatuses.
Detailplaneering on osatöö hankest „Rail Baltic 1435mm trassi Harju, Rapla ja Pärnu maakonnaplaneeringute teemaplaneeringute tehniline koostamine, asjakohaste detailplaneeringute (Rail Baltic Pärnu raudteejaama detailplaneeringu koostamine), keskkonnamõju strateegilise hindamise ja keskkonnamõju hindamise ning raudtee eelprojekti ja raudteega seotud ehitiste eelprojektide koostamine“ .
Reisijaid teenindavate jaamahoonete parima arhitektuurse lahenduse leidmiseks korraldab Pärnu linn avaliku arhitektuurikonkursi.