Уважаемый посетитель! Сейчас Вы видите только часть информации, которой мы располагаем. Подробная информация доступна только нашим подписчикам.

Описание объекта или суть тендера

Piiriülese keskkonnamõju hindamise teade Soomet ja Eestit ühendava raudteetunneli rajamiseks.

09 апреля 2019
Keskkonnaministeerium teatab, et vastavalt piiriülese keskkonnamõju hindamise konventsioonile (edaspidi Espoo konventsioon) on Soome teavitanud Eestit Finest Bay Area Development Oy (edaspidi arendaja) projektist rajada Soomet ja Eestit ühendav raudteetunnel. Teatele on lisatud arendaja koostatud Soome poolse projekti keskkonnamõju hindamise programm ning selle kokkuvõtlik dokument (nn piiriülese keskkonnamõju hindamise programm).
Arendaja (kontaktisik: Kustaa Valtonen, kustaa@live.com) projekti eesmärgiks on rajada merealune raudteetunnel ligikaudse kogupikkusega 100 km. Tunneli trassialternatiivid läbivad nii Soome kui Eesti majandusvööndit ja territoriaalvett ning hõlmavad maismaad. Sõltuvalt trassialternatiividest on projekti osaks ka tehissaarte rajamine.
Espoo konventsiooni mõistes on Soome antud juhul päritoluriik, kelle jurisdiktsiooni all kavandatav tegevus toimub ning kes oma jurisdiktsiooni piires otsustab projekti elluviimiseks vajalike tegevuslubade andmise üle Soomes. Eesti on mõjutatud riik, keda kavandatava tegevusega kaasnev piiriülene keskkonnamõju puudutab. Keskkonnaministeerium on seisukohal, et Eesti peab osalema kõnealuses piiriülese keskkonnamõju hindamise menetluses.
Soome saadetud KMH programmi materjalides käsitletakse Soome jurisdiktsiooni alla kuuluvat projekti osa, st projekti keskkonnamõju Soome poolel kuni Eesti majandusvööndi piirini. Kirjeldatakse Soome poolel kavandatavat tegevust ning selle alternatiive, eeldavalt kaasnevat keskkonnamõju (sh piiriülest keskkonnamõju), kasutatavaid hindamismeetodeid, kavandatud uuringuid, ajakava jmt. KMH programmi etapile järgneb KMH aruande etapp.
Projekti eesti- ja ingliskeelse Soome KMH programmi ning nn piiriülese keskkonnamõju hindamise programmiga on võimalik tutvuda Keskkonnaministeeriumi veebilehel https://www.envir.ee/et/soome-ja-eesti-vahelise-raudteetunneli-projekti-piiriulene-keskkonnamoju-hindamine . Paberkandjal on eestikeelsed materjalid tööpäeviti kättesaadavad Keskkonnaministeeriumi keskkonnakorralduse osakonnas (kontaktisik: Rainer Persidski, rainer.persidski@envir.ee , tel. 626 2973).
Arvamused, ettepanekud ja vastuväited esitada elektrooniliselt hiljemalt 20. maiks 2019 e-posti aadressil keskkonnaministeerium@envir.ee . Soome KMH programmi materjalide avalik arutelu toimub 6.05.2019 algusega kell 15.00 Keskkonnaministeeriumi 1. korruse saalis, aadressil Tallinn, Narva mnt 7a. Avalikul arutelul tutvustavad arendaja ning eksperdigrupi esindajad Soome poolse projekti KMH programmi ning vastavad esitatud küsimustele.
Projekti Eesti poolele paigutuva tunneli trassialternatiivide hindamine toimub vastavalt Eestis ette nähtud menetlustele. Arendaja on esitanud 3.12.2018 Rahandusministeeriumile taotluse algatada riigi eriplaneering ja keskkonnamõju strateegiline hindamine Soome ja Eesti vahelise raudteetunneli ning tehissaare kavandamiseks. Samuti on arendaja esitanud 3.12.2018 Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile taotluse Soome ja Eesti vahelise raudteetunneli ning tehissaare ehitamise aluseks oleva hoonestusloa menetluse algatamiseks. Seisuga 8.04.2019 ei ole tehtud riigi eriplaneeringu algatamise või algatamata jätmise otsust ega hoonestusloa menetluse algatamise või algatamisest keeldumise otsust.

Организации и их роли

Развивающий
Briefcase
+358 50 4155300 info@finestbayarea.online
Map-pin

Расположение

HARJUMAA, Эстония
 Эстония
Hard-hat

Работы на объекте

  • Строительство и ремонт ж/д
Blueprint

Характеристики

Длина 100 km
Знакомство с объектом иил документами 6. mai 2019