Lugupeetud külastaja, andmete täies mahus nägemiseks vajate kasutajaõigusi!
Ehitusobjekti kirjeldus või hanke tekst
Valitud töövõtja uue kai ja selle tagalaala projekteerimis- ja ehitustööde teostamiseks. Tööde lõpp juulis 2025.
26. mai 2023
Tallinna Sadam sõlmis lepingu Akciju Sabiedriba BMGS Eesti filiaaliga ja Insenerehituse ASiga Paldiski Lõunasadama multifunktsionaalse kai nr 6A ja selle tagalaala projekteerimis- ja ehitustööde teostamiseks. Lepingu maksumus lepingu sõlmimise hetkel on 53,2 miljonit eurot ning vastavalt lepingus ette nähtud indekseerimise võimalusele võib ulatuda kuni 55,9 miljoni euroni. Kai koos tagalaalaga valmib juulis 2025.
Investeeringut kaasrahastab Euroopa Komisjon 20 miljoni euro ulatuses läbi sõjalise mobiilsuse projekti EstMilMob, mille eesmärk on parandada Tapa linnaku suunalisi transpordiühendusi järgmise viie aasta jooksul. Ülejäänud investeeringu maksumus finantseeritakse laenukapitalist ning ettevõtte omafinantseeringuna. Projektiga seotud täiendav laenumaht jääb vahemikku 20-27 miljonit eurot ja investeeringute perioodil plaanib Tallinna Sadam jätkata senist dividendipoliitikat.
Paldiski Lõunasadamasse rajatav uus kai koos tagalaalaga on vajalik sadamas kaupade ja sõidukite meretranspordi võimekuse suurendamiseks sh täites lisaks ka militaarset eesmärki. Tulenevalt Paldiski Lõunasadama soodsast asukohast loob uue kai rajamine Tallinna Sadamale eeldused saada oluliseks partneriks Läänemere meretuuleparkide ehitamisel ja hilisemal hooldusel.
Uue kai ümbruses on 40ha vaba maa-ala, kuhu on võimalik rajada tuuleparkidega seotud tööstus- ja tootmisettevõtteid. See ala on sadamasisese teede võrgustikuga uue kai ja tagalaalaga hästi ühendatud. Lisaks on uut kaid võimalik kasutada vajadusel ka ro-ro laevade teenindamiseks. Tänaseks on sõlmitud ühiste kavatsuste kokkulepped nelja meretuuleparkide arendus- või ehitusettevõttega. Piirkonda rajatavad tuulepargid planeerivad tootmist alustada 2028. aastal, millele eelneb 3-aastane tuuleparkide ehitusperiood,
27. jaanuar 2023
Tallinna Sadam ja Utilitas Wind sõlmisid ühiste kavatsuste memorandumi eesmärgiga kiirendada meretuuleenergia arengut nii Eestis kui ka Balti riikides laiemalt. Tallinna Sadama ja Utilitase koostöö meretuuleparkide arendamisel, ehitamisel ja hooldamisel võimaldab siin piirkonnas luua juurde uusi ärivõimalusi ning arendada kohalikku kompetentsi meretuuleenergia valdkonnas. Selle jaoks on Tallinna Sadama nõukogu otsustanud investeerida kuni 53 miljonit eurot Paldiski Lõunasadamasse uue kai ehitamiseks. Täpsemalt rajatakse Paldiski Lõunasadamasse 310-meetrine kai koos 10 hektari suuruse tagala alaga. Uus kai tagab võimekuse võtta sadamas vastu suure süvisega eriotstarbelisi laevu, mida kasutatakse meretuuleparkide ehitamisel ja tuulikute komponentide transpordil. Suur tagalaala võimaldab erinevaid ettevalmistustöid generaatorite ja tuulikulabade ning muude komponentide valmistamiseks ning ladustamiseks enne laevale lastimiseks.
21. november 2022
AS Tallinna Sadam kuulutab välja konkurentsipõhise läbirääkimistega hankemenetluse Paldiski Lõunasadamasse multifunktsionaalse kai nr 6A ja tagalaala rajamise projekteerimis- ja ehitustöödeks. Riigihanke esemeks on Paldiski Lõunasadamasse multifunktsionaalse kai nr 6A sildumispikkusega 310 m ja tagalaala suurusega ca 10 ha ja kandevõimega kogu ulatuses 200 kN/m2 projekteerimis- ja ehitustööd. Kai tuleb varustada reguleeritava rambiga, mille silla osa laius on 32 m ja kandevõime 1200 kN. Hankelepingu mahtu kuulub ka Paldiski Lõunasadama sissesõidukanali ja rajatava kai esise akvatooriumi ala süvendamine kuni sügavuseni -13,5 m. Eesmärk on, et rajatav taristu oleks sobilik nii meretuuleparkide ehituse baassadamaks kui hoolduse tugisadamaks. Tehniline kirjeldus on esitatud riigihanke alusdokumentide lisas 1.
Hanke eeldatav maksumus (sh. hanke osad): 53 000 000,00 EUR.
Hankija eesmärk läbirääkimiste pidamise vajaduse määramisel ning läbirääkimiste pidamisel on eelkõige pakutava tehnilise lahenduse täpsustamine, et saavutada tehniliselt ja majanduslikult parim lahendus Paldiski Lõunasadama kai nr 6A ja tagalaala rajamiseks.
Tööde kestus: 28 kuud.
Taotluse esitamise tähtpäev: 19.12.2022 12:00.
11. juuli 2022
AS Tallinna Sadam kuulutab välja hanke Paldiski Lõunasadamasse multifunktsionaalse kai nr 6A ja tagalaala rajamiseks vajaliku ehitusgeoloogilise uuringu tegemiseks. Riigihanke esemeks on Paldiski Lõunasadamasse multifunktsionaalse kai nr 6A ja tagalaala rajamiseks vajaliku ehitusgeoloogilise uuringu tegemine koos uuringuaruande koostamisega vastavalt tehnilisele kirjeldusele ja muudele hanke alusdokumentidele.
Tööde kestus: 2 kuud.
Pakkumuse esitamise tähtpäev: 27.07.2022 12:00.
10. mai 2022
AS Tallinna Sadam korraldab hankele „Paldiski Lõunasadamasse multifunktsionaalse kai nr 6A ja tagalaala rajamine” eelneva tutvustuse ja turu-uuringu. AS-il Tallinna Sadam (edaspidi ka Hankija) on kavas ehitada Paldiski Lõunasadamasse multifunktsionaalse kai nr 6A ja tagalaala (edaspidi Projekt). Kavandatav multifunktsionaalne kai koos tagalaalaga on vajalik kaupade ja sõidukite meretranspordi võimekuse suurendamiseks.
Lühiülevaade Projektist ja esialgsest kontseptsioonist:
• kai sildumispikkusega 310 m ja kaiesise sügavusega 13,5 m;
• arvutuslik laev on mõõtmetega L = 250 m B = 35 m D = 12,5 m;
• ramp – reguleeritav, laiusega 30m ja kandevõimega 1200kN;
• loodava tagalaala suurus on 10 ha, kandevõimega 200 kN/m2;
• tagalaala teised merega piirnevad küljed tuleb lahendada kaldakindlustuse vms sh silmas pidada, et Paldiski Lõunasadama akvatoorium piirneb Natura 2000 alaga ja ehitustegevus ei tohi sellele alale laieneda;
• projektile EstMilMob (mille osaks on ka kai 6A) on Euroopa Liit eraldanud
kaasrahastuse Euroopa Liidu Euroopa Ühendamise Rahastu programmist (CEF).
Ettepanekute esitamise tähtpäev: 8.06.2022 16:00.
19. aprill 2022
Kaitseministeerium avaldas 08.04.2022 pressiteate „Euroopa Komisjon toetab 31 miljoniga Eesti sõjalise mobiilsuse projekti“, kus teatati, et Eestist sai positiivse vastuse sõjalise mobiilsuse projekt EstMilMob, mille eesmärk on parandada Tapa linnaku suunalisi transpordiühendusi järgmise viie aasta jooksul. Kokku on projekti maksumus 62 miljonit eurot, millest Euroopa Liit rahastab pool. Projekti ühe osana rajab AS Tallinna Sadam Paldiski Lõunasadamasse uue 310-meetrise kai koos 10ha suuruse tagala alaga.
Vastavalt esitatud projektitaotlusele on Tallinna Sadama osa projekti maksumusest 40 miljonit eurot (investeeringu tegelik maksumus selgub hanke tulemusel), sh Euroopa Liidu toetus 50% ehk kuni 20 miljonit eurot. Kui Tallinna Sadama nõukogu investeeringu heaks kiidab, alustatakse kai projekteerimise ja ehitamisega nii pea kui võimalik, kai ja tagala ala esialgseks valmimise tähtajaks on projektis planeeritud 30.06.2025.
Tallinna Sadama poolt Paldiski Lõunasadamasse kavandatav uus kai koos tagalaga on lisaks militaarsetele eesmärkidele vajalik ka kaupade ja sõidukite meretranspordi võimekuse suurendamiseks. Tulenevalt Paldiski Lõunasadama soodsast asukohast loob uue kai rajamine Tallinna Sadamale eeldused saada oluliseks partneriks Läänemere meretuuleparkide ehitamisel ja hilisemal hooldusel. Uus kai tagab võimekuse võtta sadamas vastu suure süvisega eriotstarbelisi laevu meretuuleparkide ehitamisel ja tuulikute komponentide transpordil. Suur tagalaala võimaldab erinevaid ettevalmistustöid generaatorite ja tuulikulabade valmistamiseks ning ladustamiseks enne laevale lastimiseks.
29. september 2003
Tallinas ostas padome (Tallina Sadam) ir apstiprinājusi valdes priekšlikumu par piestātnes izbūvi graudu pārkraušanai Paldiski ostā. Celtniecības izmaksas varētu mainīties atkarībā no piestātnes konstrukcijas tipa. Šobrīd aprēķinātā summa ir 125 milj. EEK.
22. september 2003
Tallinna Sadama nõukogu kiitis reedel heaks juhatuse ettepaneku rajada Paldiski lõunasadamasse kai ro-ro-kauba ja vilja laadimiseks, mis võib maksta umbes 125 miljonit krooni.
Paldiski uue kai ehituse esialgne hinnanguline maksumus on 125 miljonit krooni, kuid see võib sõltuvalt kai konstruktsiooni valikust kallineda. Kallim variant eeldab veel täiendava kaubavoo saamist uuele kaile.
22. september 2003
(*)Tallinna Sadama nõukogu kiitis reedel heaks juhatuse ettepaneku rajada Paldiski lõunasadamasse kai ro-ro-kauba ja vilja laadimiseks, mis võib maksta umbes 125 miljonit krooni.
Paldiski uue kai ehituse esialgne hinnanguline maksumus on 125 miljonit krooni, kuid see võib sõltuvalt kai konstruktsiooni valikust kallineda. Kallim variant eeldab veel täiendava kaubavoo saamist uuele kaile.
15. september 2003
Tallinna Sadama nõukogu kiitis reedel heaks juhatuse ettepaneku rajada Paldiski lõunasadamasse kai ro-ro-kauba ja vilja laadimiseks, mis võib maksta umbes 125 miljonit krooni.
Paldiski uue kai ehituse esialgne hinnanguline maksumus on 125 miljonit krooni, kuid see võib sõltuvalt kai konstruktsiooni valikust kallineda. Kallim variant eeldab veel täiendava kaubavoo saamist uuele kaile.
Objektiga seotud ettevõtted