Lugupeetud külastaja, andmete täies mahus nägemiseks vajate kasutajaõigusi!
Ehitusobjekti kirjeldus või hanke tekst
10. märts 2009
Laia tänava otsa ehitatava Vabaduse autosilla ehitajaga sõlmitud töövõtulepingusse tehti muudatus, mille järgi lükkub silla valmimise tähtaeg 30. juulile 2009. Silla varasem lepingujärgne valmimistähtaeg oli möödunud aasta 20. detsember. Lisaks vähendatakse silla maksumust 3,5 miljoni krooni võrra ning silla garantiiaega pikeneb kahelt aastalt viiele aastale.
13. oktoober 2008
Vabaduse silla ehitaja OÜ Tilts esitas uue ajakava, mille järgi loodab silla valmis saada 30. maiks, kuigi esialgne valmimistähtaeg oli 20. detsember. 29. septembril esitas Tilts linnavalitsusele uue silla valmimise tähtaja pikendamise taotluse tähtajaga 30. mai 2009. a. Põhjenduseks toodi ajutiste tugede püstitamisega seotud ehitusetapi venimist 5 kuu võrra. Lisaks põhjendati tööde tähtaegade venimist ehituse spetsiifikaga: ei saa tegelda mitme ehitusetapiga paralleelselt, ehitada on võimalik samm-sammult ning järgmist etappi saab alustada alles pärast eelmise etapi lõpetamist. OÜ Tilts esitas ka korrigeeritud ehitusgraafiku, mille alusel lubatakse käesoleva aasta lõpuks ehitada valmis silla avaehitis, 2009. aastasse jääb asfaltkatte paigaldamine, vasaku kalda teetööd, ajutiste konstruktsioonide eemaldamine ja kallaste korrastamine.
28. aprill 2008
Laia tänava autosilla ehitus käib botaanikaaiapoolsel kaldal veepiirist kolm meetrit allpool kahe punnseina vahel. Paremkaldal käib tugimüüri ehitus, valmis on kolm sektsiooni üheksast, kuid ilma kaldapealse rinnatiseta. Peale tugimüüri ehitamist algab suurte sillavaiade lahti kaevamine, valatakse sillakaart kandev kand. Vasakkaldal on kõik maa-alused tööd praeguseks tehtud, rajamata on vaid tugimüüri rinnatis. Sillakaare kand on valmis, silla kaldasamba vundamendiosa liiva maetud. Mai alguses hakatakse kaaresektsioone paika tõstma. Viiest kuni 45 tonni kaaluvast osast koosneva kaare montaaž peaks olema lõppenud augustiks.
19. veebruar 2007
Lai tänava jalakäijate silla demontaažiks ja Vabaduse autosilla ehitamiseks sõlmiti leping SIA Tilts. Lähiajal alustatakse ettevalmistusi jalakäijate silla demontaažiks. Enne silla demonteerimist alustatakse sidekaabli ümberpaigutamiseks vajalike eeltöödega, mille käigus puuritakse kaabli teisaldamiseks Emajõe alt läbi kanal. Seejärel algab silla demonteerimine. Demonteeritav sild ladustatakse Emajõe ja Oa tänava vahelisele alale Marja tn piirkonda, kus see konserveeritakse. Peale silla demontaaži algab samasse kohta Vabaduse autosilla ehitus, mille valmimistähtaeg on 2008. aasta detsember. 2007. aasta eelarves on silla ehituseks planeeritud 40 miljonit krooni. Kokku maksab Vabaduse autosilla ehitus 166 miljonit krooni.
15. jaanuar 2007
Tartu Linnavalitsus kuulutab välja avatud pakkumise omanikujärelevalve teostamisele Vabaduse autosilla ehitamisel: omanikujärelevalve teostamine Vabaduse autosilla ehitamisel vastavalt ASi Transmost koostatud projektile nr T-906, Tinter-Projekt OÜ tööle nr 387-06-PL, OÜ Liiklusbüroo tööle nr 60924 ja OÜ Eltam Elekter tööle nr 06907-06.
Teenuse ulatus:
Hanke ulatus on määratud riigihanke pakkumise kutse dokumentidega, ASi Transmost koostatud projektiga nr T-906, Tinter-Projekt OÜ tööga nr 387-06-PL, OÜ Liiklusbüroo tööga nr 60924 ja OÜ Eltam Elekter tööga nr 06907-06.
Teenuse osutamise lõpptähtaeg on 20. detsember 2008.
Nõutavad tagatised ja garantiid:
tagatisraha 10 000 krooni.
Pakkumise kutse saamiseks palume eelnevalt registreerida telefonil 736 1265. Dokumente väljastab Tartu LV linnamajanduse osakonna teedeteenistuse spetsialist Riina Lill, Raekoja plats 3 tuba 202, Tartu, tel. 736 1265, faks 736 1240, e-post: riina.lill@raad.tartu.ee.
Täiendav teave:
1. Tellija ja edukaks tunnistatud pakkumise esitanud pakkuja võivad Töövõtulepingu sõlmida mitte varem kui 14 päeva möödumisel Tellija poolt kirjaliku teate väljasaatmisest kõikidele pakkujatele pakkumise edukaks tunnistamise otsuse kohta. Pärast nimetatud tähtaja möödumist saadab Tellija edukaks tunnistatud pakkumise esitanud pakkujale kaks Töövõtulepingu eksemplari. Töövõtulepingu lisadeks on pakkumise kutse dokumendid ja edukaks tunnistatud pakkumine.
2. Edukaks tunnistatud pakkumise esitanud pakkuja peab kaks Töövõtulepingu eksemplari 15 päeva jooksul arvates Töövõtulepingu eksemplaride saamisest allkirjastatult Tellijale tagastama, v.a juhul, kui Tellija ja edukaks tunnistatud pakkuja ei lepi kokku teist tähtaega (nimetatud kokkulepe vormistatakse kirjalikult). Töövõtuleping loetakse kätte saaduks 5 päeva möödumisel selle postitamisest arvates. Kui edukaks tunnistatud pakkuja ei tagasta allkirjastatud Töövõtulepingu eksemplare tähtaja jooksul, siis lükkab Tellija pakkumise tagasi. Pärast edukaks tunnistatud pakkumise tagasilükkamist hindab Tellija uuesti kõiki teisi vastavaks tunnistatud pakkumisi vastavalt pakkumise kutse dokumentides ja riigihangete seaduses sätestatud pakkumiste võrdlemise, hindamise ja vastuvõtmise korrale.
3. Töövõtja peab korraldama oma töö selliselt, et oleks tagatud järelevelvetööde pidev täitmine. Töö peab olema organiseeritud selliselt, et vähemalt üks vastutav isik oleks kogu tööperioodi jooksul pidevalt ehitusobjektil (sillaehituse ajal silla ehituse järelevalve eest vastutav isik ja teedeehituse ajal teedeehituse järelevalve eest vastutav isik). Ehitustöövõtu lepingu keeleks on eesti keel. Juhul, kui järelevalve meeskonna liige ei valda piisavalt eesti keelt, peab järelevalve tagama profesionaalse tõlke (ka tehnilise tõlke) nimetatud objektil, et tagada vajalik suhtlus ehitustöövõtja personaliga, samuti ehitustöövõtja poolt esitatava dokumentsiooni operatiivne läbivaatus.
4. Tellija jätab endale õiguse tellida Töövõtjalt vastavalt riigihangete seadusele (§ 57 lg 1 p 4) täiendavaid töid, mis on Riigihanke objektiga samalaadsed ja mida ei saa tehniliselt ega majanduslikult esialgsest riigihankest eraldada ning need tööd on vajalikud hankelepingu täitmiseks.
Lisainformatsioon: Tartu LV linnamajanduse osakond, Rein-Matti Laarmaa, teedeteenistuse juhataja, tel. 736 1281, faks 736 1240, e-post: rein-matti.laarmaa@raad.tartu.ee.
Pakkumised esitada hiljemalt 8. märts 2007 kell 11.00.
08. jaanuar 2007
Linnavalitsus saatis volikokku eelnõu, millega palutakse luba tunnistada edukaks Lai tänava jalakäijate silla demontaaži ja Vabaduse autosilla ehitamise riigihankel SIA Tilts pakkumine 166 293 767 krooniga.
Riigihanke tööde hulka kuuluvad jalakäijate silla demonteerimine koos sidekaabli teisaldamisega Emajõe alt läbipuuritavasse sidekaabli kanalisse, Vabaduse autosilla ehitus, pealesõitude ehitus, valgustus ja liikluskorraldus koos fooridega. 2007. a eelarves on silla ehituseks planeeritud 40 miljonit krooni. Ülejäänud ehituseks vajaminev raha tasutakse 2008. aasta ja 2009. aasta eelarvetest. Ehituse planeeritav lõpptähtaeg on 20. detsember 2008. a.
Projekti järgi koosneb silla konstruktsioon eelpingestatud raudbetoon sillaplaadist, mis toetub kaldasammastele ja on 4 vandi abil ühendatud silda kandva kaarega. Silla täispikkuseks on 80,8 meetrit. Sõidutee laius on 10,35 meetrit ja kahel pool sõiduteed on 1,5 meetri laiused jalgrattateed ja 2 meetri laiused kõnniteed. Silla üldlaius on 17,35 meetrit. Mõlemale poole Emajõge ehitatakse sillaalused kaldapealsed läbipääsud laiusega 4 meetrit. Vastavalt Veeteede Ameti nõuetele on silla laevatatava ava absoluutkõrgus jõe keskel, sügavaimas osas 16 meetri laiuselt vähemalt 36 meetrit. Silla kaare metallkonstruktsioon on terasest, kaar monteeritakse kokku 9 sektsioonist. Silla kaare absoluutkõrgus on 58,3 meetrit.
Demonteeritav sild ladustatakse Emajõe ja Oa tn vahelisele alale Marja tn piirkonda ja konserveeritakse. Eelnõud arutab linnavolikogu 18. jaanuaril. Kui volikogu annab oma heakskiidu, järgneb lepingu sõlmimine.
27. november 2006
Tartu linnavalitsuse hankele Vabaduse autosilla ehitamiseks ja selle kohal praegu asetseva Laia tänava jalakäijate silla demonteerimiseks esitas pakkumise viis firmat. Pakkumise esitasid AS Merko Ehitus, AS K-Most, Vene ettevõtte OAO Mostostroi nr 6 ning Läti ettevõtted SIA Tilts ning BMGS Eesti filiaal. Autosilla projekteeris kolme miljoni krooni eest AS Transmost. Sillale tuleb kolm sõidurida, jalgrattatee ja kahepoolne kõnnitee. Riigihangete tulemused peab heaks kiitma Tartu volikogu. Riigihangete tingimuste järgi peaks uus sild valmima 2008. aasta lõpuks.
02. oktoober 2006
Tartu Linnavalitsus kuulutab välja avatud pakkumise Lai tn jalakäijate silla demontaažile ja Vabaduse autosilla ehitamisele: Lai tn jalakäijate silla demontaaž ja Vabaduse autosilla ehitamine vastavalt koostatud projektidele ja pakkumise kutse dokumentides määratletud tingimustele.
Tööde teostamise tähtaeg on 20. detsember 2008.
Nõutavad tagatised ja garantiid:
Pakkuja peab esitama pakkumise tagatise summas 50 000 krooni. Tagatise olemasolu tõendatakse krediidi- või finantseerimisasutuse või kindlustusseltsi, mille reiting on vähemalt Baa3 Moody’s järgi või sellele vastav, garantiiga või rahasumma deponeerimisega Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonna arvelduskontole nr 10152000026003 SEB Eesti Ühispangas.
Tellija jätab endale õiguse vähendada tööde mahte juhul, kui eduka pakkuja hind ületab Tellija eelarves vastavate kulude katteks ette nähtud rahalisi vahendeid. Töömahtude vähendamisel peab Tellija määratlema pakkuja edukaks tunnistamise otsuses, millises ulatuses Töövõtuleping sõlmitakse.
Tellija jätab endale õiguse tellida Töövõtjalt vastavalt riigihangete seadusele (§ 57 lg 1 p 6) täiendavaid ehitustöid, mis on Riigihanke objektiga samalaadsed ja vastavad esialgsele ehitusprojektile
Pakkumise kutse dokumentide saamiseks palume eelnevalt registreeruda telefonil 736 1265 või e-mailil: riina.lill@raad.tartu.ee. Pakkumise kutse dokumendid väljastatakse hiljemalt kolme tööpäeva jooksul pärast taotluse esitamist. Pakkumiste esitamisel palume projektdokumentatsioon tagastada.
Lisainformatsioon: Tartu LV linnamajanduse osakond, Rein-Matti Laarmaa, teedeteenistuse peaspetsialist, tel. 736 1281, faks 736 1240, e-post: rein-matti.laarmaa@raad.tartu.ee.
Pakkumised esitada hiljemalt 20. november 2006 kell 11.00.
14. august 2006
ASis Transmost koostatud Vabaduse autosilla tehnilise projekti ekspertiisi ja kontrollarvutused teostab Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroo OÜ tähtajaga 15. august 2006.
19. juuni 2006
Ettevalmistamisel on riigihanke korraldamine Laia tänava jalakäijate silla demonteerija ja Vabadussilla ehitaja leidmiseks, sillaga seotud tööde kogumaksumus on umbes 73 miljonit krooni.
ASi K-Most koostatud silla demonteerimise projekt näeb ette, et sild võetakse lahti kuues osas selliselt, et tema elemente oleks hiljem veel võimalik kasutada. Silla demonteerimise orienteeruv maksumus on 2,9 miljonit krooni.
Uus Vabadussild tuleb ASi Transmost koostatud projekti põhjal kolmerealine, lisaks on mõlemal pool silda 1,5 m laiused jalgrattateed ja 2 m laiused kõnniteed, silla pikkus on ligikaudu 90 m. Raudbetoonist sild on "riputatud" tõmbidega metallkaarele. Valgustid asuvad sillakaare sees ja käsipuu piiretes. Vabadussilla ehitamise esialgseks maksumuseks hinnatakse umbes 70 miljonit krooni, täpne maksumus selgub projekti lõpliku variandi valmimisel juunikuu lõpul.
Korraldada plaanitakse üks hange, kus töövõtja teostab nii demonteerimise kui uue silla ehitamise tööd, et ehitusperioodil liiklust võimalikult vähe häirida.
Praegune sild lammutatakse vahetult enne uue silla ehitamise algust.
Lisainfo: linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, tel 736 1125, 516 7258
09. jaanuar 2006
Tartu linnavalitsus tunnistas Vabaduse autosilla ehitusprojekti koostamise ühe pakkujaga riigihankel edukaks ASi Transmost pakkumise hinnaga 2 979 769 krooni.
Transmost võitis Vabaduse autosilla arhitektuurse ideekonkursi, mille tingimuste kohaselt on konkursivõitjal õigus projekteerida Vabaduse autosilda.
Sillale projekteeritakse kolm sõidurida, jalgrattatee ja kahepoolne kõnnitee. Tingimuste kohaselt peavad jalakäijatel olema autodest täielikult eraldatud läbipääs silla alt mööda jõe kallast, välja arvatud suurvee ajal. Silla piirded peavad olema nõuetekohased, ilmastiku- ja vandaalikindlad ning sobima silla arhitektuurse lahendusega.
Projektiga tuleb esitada keskkonnakaitse meetmed silla ehitamisel ja ekspluateerimisel.
Projekteerimistingimustega pandi laevaliikluse tagamiseks paika silla kõrgusgabariit ja sätestati muud ohutu laevaliikluse nõuded nagu nähtavus, sügavus ja signalisatsioon. Samuti peab projekteerimisel nägema ette meetmed, et kevadine jääminek ei tekitaks probleeme.
Transmost kasutab alltöövõtjatena osaühingut Tinter Projekt, ASi K&H ning osaühingut Alus Geoloogia.
Projekteerimisala näeb aadressil www.tartu.ee/data/vabaduse_autosilla_projekteerimisala.jpg
Lisainfo: linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, tel 736 1125, 516 7258.
14. november 2005
Linnavalitsus saatis volikokku eelnõu, et küsida luba korraldada ühe pakkujaga hange Vabaduse autosilla ehitusprojekti koostamiseks. Hankele kutsub linn autosilla arhitektuurse ideekonkursi võitnud ASi Transmost.
Vabaduse autosilla ideekonkursi tingimuste järgi on võitjal õigus koostada arhitektuurne projektlahendus juhul, kui linnavalitsus selle projekti tellib.
Ideekonkursi Vabaduse autosilla arhitektuurse eskiisprojekti koostamiseks võitis Sankt-Peterburgi firma Transmost, kes on 1930. aastast tegelenud sildade projekteerimisega Venemaal, endise Nõukogude Liidu territooriumil ja Soomes.
Lisainfo: linnamajanduse osakonna juhataja Mati Raamat, tel 736 1271, 507 9650.
31. oktoober 2005
Tartu linnavalitsus kiitis tänasel istungil heaks Vabaduse autosilla arhitektuurse eskiisprojekti ideekonkursi komisjoni valiku ja tunnistas konkursi võitjaks töö märgusõnaga "Vikerkaar-2".
Teise koha võitis töö märgusõnaga "Allee".
Linnavalitsus jagas välja kolm ostupreemiat töödele "Lai-2", "Vikerkaar-1" ja "Vesilennuk".
Töid saab vaadata aadressil www.tartu.ee/index.php?page_id=1770&lang_id=1&gal_id=56
Võitnud tööde autorid avalikustatakse 31. oktoobril kell 16 Raatuse 22 ühiselamu fuajees, kus avatakse ideekonkursi tööde näitus. Näitus jääb avatuks kolmeks nädalaks, s.o kuni 18. novembrini.
Ideekonkursi eesmärgiks oli leida parim arhitektuurne ja insenerilahendus rajatavale autosillale. Insenerilahendusega määratakse silla põhikonstruktsioonide tüüp ja silla detailide lahendused, millest lähtutakse tööprojekti koostamisel.
Lisainfo: abilinnapea Hannes Astok, tel 736 1223, 509 1366, linnamajanduse osakonna juhataja Mati Raamat, tel 736 1271, 507 9650.
26. september 2005
Linnavalitsus algatas Vabaduse autosilla rajamisega kaasneva lähiümbruse keskkonnamõjude hindamise, kuna uus autosild mõjutab paljusid tartlasi, muudab kaldajoont ja võib mõjutada Meltsiveski veehaaret.
Keskkonnamõjude hindamine on osa silla rajamisega kaasneva lähiümbruse tänavavõrgustiku muutmise eskiisprojektist. Eskiisi koostamisel tegi AS Kommunaalprojekt teede, platside ja liikluskorralduse planeerimise, IB Stratum tegi liikluse modelleerimise, AS K-Most lisas sillaehitusliku osa ning AS K & H koostas geodeetilise alusplaani.
Parima arhitektuurse ja insenerilahenduse saamiseks on linn korraldanud ideekonkursi, kuhu saab töid esitada kuni 11. oktoobrini. Konkursi võitjatöö võetakse autosilla tööprojekti koostamise aluseks.
11. juuli 2005
Tartu Linnavalitsus kuulutab välja avaliku ideekonkurssi Lai tn autosilla arhitektuursele eskiisprojektile. Ideekonkursi eesmärgid:
1. Saada parim arhitektuurne vorm ja insenerilahendus rajatavale autosillale.
2. Määrata silla põhikonstruktsioonide tüüp millest lähtutakse silla tööprojekti koostamisel.
3. Saada silla detailide sobivad lahendused millest lähtutakse silla tööprojekti koostamisel. Osaleja või tema partner peab omama arhitekti või inseneri kvalifikatsiooni ning kehtivat sildade projekteerimise tegevusluba. Pakkumise kutse dokumente on võimalik saada kuni 1.oktoobrini 2005. Pakkumiste esitamise tähtaeg on 11.oktoober 2005 kell 16.00.
Ideekonkurssi autasudeks on ette nähtud 220 000 Eesti krooni, mis jaguneb järgnevalt:
1. autasu - 100 000 krooni;
2. autasu - 70 000 krooni;
3. autasu - 40 000 krooni;
ostupreemia 10 000 krooni.
Autasud makstakse välja hiljemalt ühe kuu jooksul pärast ideekonkursi tulemuste kinnitamist tellija poolt. Autasud maksab välja linnamajanduse osakond. Autasud kuuluvad maksustamisele vastavalt Eesti Vabariigi seadustele. Lisateavet ja dokumente saab: Tartu Linnavalitsus linnamajanduse osakonnast Riina Lille käest (teedeteenistuse spetsialist) Raekoja plats 3, Tartu. Tel.: 7361265, Faks: 7361240, E-post: riina.lill@raad.tartu.ee
06. juuni 2005
Tartu linnavalitsus korraldab ideekonkursi Laia ja Vene tänavat ühendava Vabaduse autosilla arhitektuurse eskiisprojekti saamiseks ja kinnitas konkursi hindamiskomisjoni koosseisu.
Ideekonkursi eesmärgiks on leida parim arhitektuurne ja insenerilahendus rajatavale autosillale. Insenerilahendusega määratakse silla põhikonstruktsioonide tüüp ja silla detailide lahendused, millest lähtutakse tööprojekti koostamisel.
Konkursi parima töö autasuks on 100 000 krooni, teiseks valitud tööd autasustatakse 70 000 krooni ja kolmanda töö autasu on 40 000 krooni. Ostupreemiaks on mõeldud 10 000 krooni. Kokku on auhinnafondi suuruseks 220 000 krooni.
Tööde esitamise tähtaeg on selle aasta 11. oktoober. Konkursi võitjatöö võetakse autosilla tööprojekti koostamise aluseks.
Linnavalitsus moodustas tänasel istungil autosilla arhitektuurse eskiisprojekti parima töö väljaselgitamiseks hindamiskomisjoni, kuhu kuuluvad TTÜ sillaehituse professor Siim Idnurm, praeguse samas kohas asuva jalakäijate silla arhitektuurse osa autor arhitekt Andres Lunge, Turusilla arhitektuurse osa autor arhitekt Roman Smuškin ja linnaarhitekt Tiit Sild. Komisjoni tööd juhib abilinnapea Hannes Astok. Lisainfo: Tartu linnaarhitekt Tiit Sild, telefon 736 1239, 5560 1425, linnamajanduse osakonna juhataja Mati Raamat, telefon 736 1271, 507 9650.
31. jaanuar 2005
On valminud Vabaduse autosilla eskiisprojekt, mille kohaselt oleksid kahesuunalise liiklusega nii rajatav autosild kui ka hetkel ühesuunaline Lai tänav.
Linnavalitsus võtab ASi Kommunaalprojekt koostatud Laia ja Vene tänavat ühendava Vabaduse autosilla eskiisi aluseks autosilla arhitektuurikonkursi korraldamisel, mille jaoks koostatakse muinsuskaitse eritingimused.
Enne tehnilise projekteerimise algust on lisaks autosilla arhitektuurikonkursile vaja koostada geodeetiline ja geoloogiline alusmaterjal ning teha vajalikud ekspertiisid.
Tehniline projekt tellitakse eeldatavalt 2005. aasta sügisel. Pärast tehnilise projekti kättesaamist saab linn korraldada riigihanke silla ehitamiseks.
22. september 2003
AS Kommunaalprojekt koostab kavandatava autosilla ehitusest tulenevat liiklusskeemi ja senise jalakäijate silla teisaldamist käsitlevat analüüsi ning eskiisprojekti, mis peaks valmima 2003. aasta lõpuks. Esialgsete plaanide kohaselt oleks nii uus autosild kui ka Kroonuaia sild ühesuunaline.
08. september 2003
Tartu LV linnamajanduse osakond kuulutab välja konkursi Vabaduse autosilla rajamisega kaasneva lähiümbruse tänavavõrgustiku muutmise eskiisprojekti koostamiseks. Pakkumise kutsedokumente väljastatakse linnamajanduse osakonnast Raekoja plats 3, tuba 202. Pakkumised esitada 15.septembriks linnamajanduse osakonda, ülalmainitud aadressil. Tööde üleandmise tähtaeg on 31.dets. 2003.
Objektiga seotud ettevõtted
Tellija esindaja |
|||||
Tartu LV linnamajanduse osakond , TARTU
|
|
lmo@raad.tartu.ee | |||
Tellija |
|||||
Tartu Linnavalitsus , TARTU
|
|
lv@tartulv.ee | |||
Projekteerija |
|||||
Transmost PLC, Sankt-Peterburg
|
|
info@transmost.spb.ru | |||
Projekteerija |
|||||
Tinter-Projekt OÜ, TARTU
|
|
info@tinterprojekt.ee | |||
Keskkonnamõjude hindamine |
|||||
Alkranel OÜ, TARTU
|
|
info@alkranel.ee | |||
Projekteerija |
|||||
|
kmost@kmost.ee | ||||
Keskkonnamõjude hindamine |
|||||
Tartumaa Keskkonnateenistus , TARTU
|
|
tkt@tartu.envir.ee | |||
Ekspertiis |
|||||
|
|||||
Omanikujärelevalve |
|||||
Transmost PLC, Sankt-Peterburg
|
|
info@transmost.spb.ru |