12. september 2016
Rae vallavalitsus tunnistas edukaks pakkumiseks Aaviku külla suusamäe ehitamisel Purustaja OÜ ja Mullamees OÜ ühispakkumuse üüritasuga 41 200 eurot aastas. Leping näeb ette suusamäe ehitamist kolmes etapis ning nendest esimene peab valmis saama 7 aasta pärast (2023). Ülesande täitmisel pikendatakse lepingut II etapi ehituseks, mille nõuetekohasel valmimisel pikeneb leping III etapi valmimiseks.
Etappide valmimiseks loetakse vastavalt projektile nõuetekohast ehitust, mis võimaldab välja anda valminud mäe osale kasutusloa. Mäesuusakeskus on planeeritud Aaviku külla ligi 95 700 m² alale ja selleks on vaja pinnast kogumahus ca 1,7 miljoni m³. Juurdepääs alale toimub Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa teelt ja kaugus maanteest on umbes 500 m. Mäe suhteline kõrgus saab olema ASi Kobras koostatud projekti järgi 49 meetrit. Nõlvad on projekteeritud nõlvusega 19,5…60%. Lisaks rajatakse suusakeskuse kinnistule kuivendussüsteem, mis võimaldab rajada ka veesilma vajaliku kunstlume loomiseks.
Mägi ehitatakse pinnasest ja ehitusjäätmetest ning esimese etapi ehitamise perioodil peab mäeehitaja igal aastal vastu võtma jäätmeloaga jäätmeid vähemalt 184 000 m³.
09. mai 2016
Suusamägi on mägi projekteeritud Aaviku küla Ringi kinnistu põhjapoolsesse ossa ligi 9,0 ha suurusele alale, kus üldplaneering näeb ette kinnistule ühiskondliku otstarbega maakasutust. Suusamäele on projekteeritud põhinõlv, algajate nõlv, lumepark, viis lisarada ning statsionaarsed mäetõstukid ida- ja läänepoolsele nõlvale.
Kuna ringraja rajamine Ringi kinnistule oli Pärnusse rajatud ringraja tõttu seisma jäänud, siis mäe rajamise võimalust nähi just selles piirkonnas Aaviku külas. mäe paiknemine ilmakaarte suhtes.
Mäe põhinõlv on planeeritud põhjasuunale, mis tagab lume pikemaajalise püsimise. Lisaks on Ringi kinnistul toimiv kuivendussüsteem, mis võimaldab rajada ka veesilma vajaliku kunstlume loomiseks. Veekogu annab keskusele veel täiendavaid võimalusi.
Mäesuusakeskus on planeeritud ligi 95 700 m² alale ja selleks on vaja pinnast kogumahus 1 684 000 m³. Alale on kõigist külgedest piiratud olemasolevate maatulundusmaa sihtotstarbeliste kinnistutega. Kinnistust 80% moodustab ühiskondlike ehitiste maa ning 20% ärimaa sihtotstarbe. Juurdepääs alale toimub Tallinn-Tartu- Võru-Luhamaa teelt ja kaugus maanteest on u 500 m. Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis saadavast pinnasest võiks I etapp olla kasutusvalmis 5–7 aasta jooksul ja kogu mägi 15–20 aasta pärast.
Mägi valmib kolmes etapis.
Eesmärk on ehitada mägi nii, et selle erinevaid osasid oleks võimalik enne lõplikku valmimist iseseisvalt kasutusele võtta. Ehitamine on jaotatud kolme etappi. Suusamäele on projekteeritud põhinõlv, algajate nõlv, lumepark, viis lisarada ning statsionaarsed mäetõstukid ida- ja läänepoolsele nõlvale. Suusarajad algavad kõik mäe tipust, välja arvatud algajate nõlv, mis on projekteeritud poole nõlva ulatuses ning sinna saab paigaldada eraldiseisvalt teisaldatava mäetõstuki. Radade asukohtade planeerimisel on arvestatud, et suusatajal oleks võimalik peale laskumist jõuda hõlpsasti tagasi mäetõstukini. Mäe kirdeossa on lisaradade asemele võimalik rajada ka snowtube'i park.
Mäe suhteline kõrgus saab olema 49 meetrit ja nõlvad on projekteeritud nõlvusega 19,5…60%.
Kui mäe valmimist nähakse ette kolmes etapis, siis I etapis ehitatakse valmis lumepark, põhinõlv ja algajate nõlv koos idapoolse nõlva mäetõstukiga. II etapis on ette näha mäe pikendamist lõuna poole, nii et oleks võimalik kasutusele võtta lisarada 1. III etapis on ette nähtud mäe laiendamine lääne poole, et oleks tagatud suusamäe lõplik projekteeritud kuju.
01. september 2008
On valminud Rae valda kavandatava motoringraja asukoha valiku teemaplaneering ning projekti keskkonnamõjude strateegiline hindamine. Teemaplaneeringu seletuskirja kohaselt kavandatakse alale vaba aja veetmise kompleks, kuhu tulevad 4,2 kilomeetri pikkune auto-motospordi ringrada ning võistluskeskus, automudelismi võistlusrajad, 1200-meetrine suusatunnel ja suusanõlv, uisuareen, pealtvaatajate tribüünid ja vaatevallid. Lisaks on kavas rajada messikeskus, olme- ja administratiivhooned, hotell, kohvik, parklad ning telkimis- ja kämpinguala. 22. septembril 2008. a kell 17.00 toimub Rae Vallavalitsuses Rae valda planeeritava olulise ruumilise mõjuga objekti (motoringraja) asukohavaliku üldplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande avalik arutelu. Avalikule arutelule eelnevalt toimub KSH aruande avalik väljapanek ajavahemikul 27.08.08-17.09.08. Planeeringu ja KSH materjalidega on võimalik tutvuda: Rae Vallavalitsuses, Rae Vallavalitsuse veebilehel
www.rae.ee, keskkonnamõju strateegilist hindamist teostava ja planeeringu koostamise konsultandi Hendrikson & Ko kontoris ja veebilehel
www.hendrikson.ee
25. veebruar 2008
On valminud Rae valda plaanitava motoringraja keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) programm. Lisaks motoringrajale on kavas alale rajada veel uisuareen, suusatunnel, tribüünid pealtvaatajatele ja administratiivhoone. Kuni 6. märtsini 2008 toimub KSH programmi avalik väljapanek Rae Vallavalitsuses (Aruküla tee 9, Jüri), keskkonnamõju strateegilist hindamist teostava ja planeeringu koostamise konsultandi Hendrikson&Ko kontoris (Pärnu mnt 30, Tallinn) ja veebilehel
www.hendrikson.ee (- Avalikud dokumendid – Harjumaa). 6. märtsil 2008.a. kell 17.00 toimub Rae Vallavalitsuses keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) programmi avalik arutelu ja planeeringu eskiisi tutvustamine.
30. aprill 2007
Rae vald kavandab motospordi ja vabaajakeskuse rajamist. Kompleksi planeeritakse motospordi tarvis kolme ja poole kilomeetri pikkune ringrada, vaatevallid, müravall ja tribüün, milles kulgeb suusatunnel. Lisaks majutusvõimalused, nagu hotell, telkimisplats ja kämpingumajad. Praegu koostatakse keskuse maa-ala detailplaneeringu eskiisi. Detailplaneering loodetakse kehtestada selle aasta lõpuks.
20. veebruar 2006
Algatati Aaviku küla Ringi kinnistu ja lähiala detailplaneering. Maa-alale planeeritakse ringraja ehitamine auto-moto võistluste ja treeningute läbiviimiseks koos infrastruktuuri rajamisega (hotell, restoran, kohvik, tervisespordi jne rajatised).