18. jaanuar 2022
AS Eesti Raudtee hanke mahtu kuulub Tartu raudteejaamas „Kompressor“ AJ-174 alajaama 10kV jaotusseadme ning telemaatikaseadmete (RTU – Remote Terminal Unit) projekteerimine, hankimine ja asendamine koos kõikide vajalike tööde ning toimingutega riigihanke alusdokumentides toodud tingimustel ja mahus. Hanke ese on täpsemalt kirjeldatud HD Lisas 1.
Pakkumuste tähtaeg: 9.02.2022 11:00
Tööde lõpptähtaeg: 15.12.2022
Vastutav isik: Artur Viira, tel 56689574, 56689574,
artur.viira@rkas.ee
13. juuli 2021
AS Eesti Raudtee hange Tartu jaama teedevahelise platvormi rekonstrueerimiseks. Hanke eesmärgiks on leida töövõtja, kes koostab Tartu ooteplatvormi rekonstrueerimise põhiprojekti baasil tööprojekti ning viib läbi teedevahelise ooteplatvormi, galeriiga panduse, ülekäigu ja tehnoloogilise ülesõidu ehitustööd. Hanke ese on täpsemalt kirjeldatud HD Lisas 1.
Pakkumuste tähtaeg: 30.08.2021 12:00
Tööde kestus: 365 päeva
11. jaanuar 2021
Eesti Raudtee plaanib kindlasti veel sellel aastal alustada Tartu raudteejaama teise perrooni pikemaks ehitamist ja pikendada jaamaalust tunnelit nii, et uuele perroonile saab mööda kaldteed.
Praegu on projekteerimine kooskõlastamise staadiumis, misjärel tuleb sisse anda ehitusloa taotlus. Plaanitud on ehituslepinguni jõuda suve alguses, mai lõpus või juunis.
Praegune lahendus näeb ette, et tunneli otsast teisele perroonile viivatest treppidest üks lammutatakse ja selle asemele tuleb kaldtee, mis viib uuele, Tallinna suunas pikendatud perroonile. Praegu teisel perroonil olevad paviljonid jäävad alles, kuid rongid nende kõrval enam peatuma ei hakka. Varikatust on kavas pikendada Tallinna suunas samade ehitusvõtetega, nagu on rajatud praegune. See tähendabTallinna suunas mineva trepi asendamist 75 meetri pikkuse kaldteega. Rongid hakkavad tulevikus sõitma selliselt, et Tallinna poolt tulles peatub esimene vagun rajatava kaldtee alguses.
Töö hinnaks on arvestatud umbes 800 000 eurot. Teise perrooni laiemaks ehitamine eeldaks rööbasteede ulatuslikku ümberpaigutamist, mille hind võib olla suurusjärgus 3-4 miljonit eurot ja seda praegu ei kaaluta.
09. august 2011
Tartu linnavalitsus on ostustanud anda OÜle Elikante 64 000 eurot toetust, et toetada raudteejaama hoones oleva tunneli ja vajalike kaldteede väljaehitamist. Lahenduseks on uue tunneli ehitus väljapääsuga hoone paremale küljele ning kaldtee ehitus, et tagada juurdepääs tunnelile. Toetus eraldatakse OÜle Elikante kahes 32 000 euroses osas ning ehitustööde lõpptähtajaks on käesoleva aasta 31. detsember.
04. oktoober 2010
AS Nordecon Ehitus on alustanud Tartu raudteejaamas ehitustöid. Remonditakse raudteejama teisele perroonile viiv tunnel. Ooteplatvorm tuleb puidust ning on kavandatatud 150-meetriseks. Lisaks remonditakse käigutunnel, paigaldatakse invatõstuk ning taastatakse muinsuskaitsealune varikatus. Täpsemalt teeb AS Eesti Raudtee korda temale kuuluva tunneli osa, mis jääb väljapoole OÜ Elikante krundi piire.
13. mai 2010
Toimuvad läbirääkimised Tartu linnavalitsuse ja Tartu vaksalihoone omaniku OÜ Elikante vahel. Tartu Linn loodab hiljemalt järgmiseks kevadeks reisijaile jaamahoones ootesaali avada. OÜ Elikante on nõus välja ehitama teisele perroonile pääsuks uue tunneli väljapääsudega ootesaali ja hoone paremale tiivale. Pääs tunneli kaudu tuleb invanõuetele vastav, mis teeb selle kasutamise mugavaks ka lapsevankriga reisijaile. Linn toetab tunneli ehitamist rahaliselt. Lisaks on Eesti Raudtee lubanud sel aastal korrastada temale kuuluva tunneli osa – selle, mis jääb väljapoole OÜ Elikante krundi piire. Läbirääkimistega loodetakse lõpule jõuda kuu aja jooksul.
18. juuni 2009
Tartu Linnavalitsus määras Tartu raudteejaama teedevahelise ooteplatvormi rekonstrueerimise projekteerimistingimused. Tingimustega on võimalik tutvuda linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna projektide arhiivis Raekoja plats 3, III korrus, tuba 317 ning Tartu linna veebilehel
www.tartu.ee.
15. juuni 2009
Tartu Linnavalitsus on otsustanud maksta ühekordset miljoni krooni suurust toetust vaksali vana hoone ja selle uue osa ühendamiseks vajaliku tunneli rekonstrueerimiseks ja tunneli laienduse ehitamiseks. Linna kaasfinantseeringu saamiseks esitas OÜ Elikante taotluse käesoleva aasta aprilli lõpus. Eelmise aasta septembris väljastas linnavalitsus ehitusloa ajaloolise vaksalihoone rekonstrueerimiseks ning sellele kaasaegse laienduse rajamiseks, kuhu on ette nähtud ootesaal ja piletikassad. Ehitise uus ja vana osa ühendatatakse maa-aluse tunneli kaudu.
06. oktoober 2008
Vaksali tänav 6 vaksalihoonele väljastati ehitusluba hoone rekonstrueerimiseks ja laiendamiseks. Juba varem on linnavalitsus heaks kiitnud vaksalihoone kõrvale tuleva ootepaviljoni eskiislahenduse, mis näeb ette ligi 200 m² pinnaga hoonet, mis hõlmaks endas ootesaali koos kõikide muude vajalike elementidega nagu ajatablood, piletimüük, toaletid jne. Praeguseks eesmärgiks on see, et vaksalihoone restaureerimistööd saaks lõpuni viidud ja samas valmiks ka hädavajalik ootepaviljon.
02. juuni 2008
Vana vaksalihoone on sattunud erakätesse ning reisijate teenindamise tarbeks tuleb rajada täiendav ootepaviljon. Paviljoni asukohaks on valitud vaba maa-ala vanast jaamahoonest loodes. Ootepaviljoni parima arhitektuurse lahenduse saamiseks tellis jaamahoone omanik (Pere AS) eskiislahenduse kolmelt arhitektuuribüroolt: OÜ Urban Mark, Arhitektuuriagentuur OÜ, KOKO arhitektid. Võitjaks sai OÜ Urban Mark. Võidutööd iseloomustab puitsõrestik ja klaasfassaad. Tööle võib ette heita perrooni varikatuse puudumist, kuid selle saab projekti edasises arenduses lisada. Võistlustöid hindas üheksaliikmeline žürii, kuhu koosnesid Tartu linnavalitsuse arhitektid, Viljandi linnaarhitekt, tellija esindajad ja eksperdid.