Lugupeetud külastaja, andmete täies mahus nägemiseks vajate kasutajaõigusi!
Ehitusobjekti kirjeldus või hanke tekst
Vanale raudteesillale kavandatakse kergliiklusteed.
18. juuni 2021
Seoses uue Emajõe raudteesilla valmimisega Vorbusel langeb kasutusest välja vana raudteesild. Kuigi üle 60 aasta vanal Jänese sillal on rongide kiirus silladefektide ja rööbastee geomeetria tõttu piiratud ning käänuline tee ei võimalda rongidel kiiremini kui 100 kilomeetrit tunnis sõita, on vana sild igati heas korras ning jääb jalakäijate kasutusse. Sinna tuleb kergliiklustee, mille ühendavad teedega Tartu linn ja Tartu vald.
05. mai 2020
Eesti Raudtee tahab selle aasta teises pooles alustada Vorbusel üle Emajõe viiva uue raudteesilla ehitust. Esialgse kava järgi ei kao ka Jänese sild: kui Eesti Raudtee ja Tartu linnavalitsus saavad kokkuleppele, siis saab sellest jalakäijate sild.
Kolm aastat tagasi Eesti Raudtee tellitud uuringust selgus, et praegune sild on amortiseerunud, samuti ei saa rongid rööbaste geomeetria tõttu saavutada soovitud kiirust. Nii ongi kavas rajada uus Emajõe raudteesild ja õgvendada rööbasteed ligi 2,2 kilomeetri pikkusel lõigul. Praegu valmistab Eesti Raudtee ette riigihanget silla ja rööbastee ehitaja leidmiseks, töö hind selgub hanke tulemusel. Uus sild ja rööbastee õgvendus valmivad plaanide järgi 2021. aasta lõpuks.
Et hoida võimalikult sirget trassi, ei ehitata uut silda risti üle jõe, vaid kergelt diagonaalis. Seetõttu tuleb see praegusest mõnevõrra pikem: Jänese raudteesilla pikkus on 56,38 meetrit, uus Emajõe raudteesild tuleb 101,7 meetrit pikk. Sild ehitatakse selline, et tulevikus oleks sinna võimalik rajada veel teine rööpapaar.
Kolm aastat tagasi Eesti Raudtee tellitud uuringust selgus, et praegune sild on amortiseerunud, samuti ei saa rongid rööbaste geomeetria tõttu saavutada soovitud kiirust. Nii ongi kavas rajada uus Emajõe raudteesild ja õgvendada rööbasteed ligi 2,2 kilomeetri pikkusel lõigul. Praegu valmistab Eesti Raudtee ette riigihanget silla ja rööbastee ehitaja leidmiseks, töö hind selgub hanke tulemusel. Uus sild ja rööbastee õgvendus valmivad plaanide järgi 2021. aasta lõpuks.
Et hoida võimalikult sirget trassi, ei ehitata uut silda risti üle jõe, vaid kergelt diagonaalis. Seetõttu tuleb see praegusest mõnevõrra pikem: Jänese raudteesilla pikkus on 56,38 meetrit, uus Emajõe raudteesild tuleb 101,7 meetrit pikk. Sild ehitatakse selline, et tulevikus oleks sinna võimalik rajada veel teine rööpapaar.
04. veebruar 2020
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (edaspidi TTJA) teatab Tapa – Tartu raudtee lõigu 417,3 – 421,6 km olemasoleva Emajõe/Vorbuse/Jänese silla asendamise (uue ehitamise) ja väikese raadiusega kõverate ümberehitamise keskkonnamõju hindamise (KMH) aruande avalikustamisest.
KMH aruandega on võimalik eelnevalt tutvuda avaliku väljapaneku jooksul 02.02.2020 – 08.03.2020 elektrooniliselt TTJA kodulehel (https://www.ttja.ee/et/ettevottele-organisatsioonile/ehitised-ja-ehitamine/keskkonnamoju-hindamisega-seotud-teated), AS Eesti Raudtee kodulehel (http://www.evr.ee/ ), samuti Tartu valla ja Tartu linna kodulehtedel. Paberkandjal dokumendiga saab vajadusel etteteatamisega ja tööpäeviti tutvuda TTJA-s (asukoht Endla 10a, 10142 Tallinn). KMH aruanne on leitav TTJA dokumendiregistrist: https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-30803 ja KMH algatamise otsusega on võimalik tutvuda siin: https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-13634
KMH aruande kohta ettepanekuid, vastuväiteid ja küsimusi saab esitada kirjalikult Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile hiljemalt 08.03.2020 postiga aadressile Endla 10a, 10142 Tallinn, või e-postiga: info@ttja.ee
KMH aruande avalik arutelu toimub 09.03.2020 kell 13.00-15.00 Tartus, Tartu Loodusmaja koolitustoas Lille tn 10.
KMH aruandega on võimalik eelnevalt tutvuda avaliku väljapaneku jooksul 02.02.2020 – 08.03.2020 elektrooniliselt TTJA kodulehel (https://www.ttja.ee/et/ettevottele-organisatsioonile/ehitised-ja-ehitamine/keskkonnamoju-hindamisega-seotud-teated), AS Eesti Raudtee kodulehel (http://www.evr.ee/ ), samuti Tartu valla ja Tartu linna kodulehtedel. Paberkandjal dokumendiga saab vajadusel etteteatamisega ja tööpäeviti tutvuda TTJA-s (asukoht Endla 10a, 10142 Tallinn). KMH aruanne on leitav TTJA dokumendiregistrist: https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-30803 ja KMH algatamise otsusega on võimalik tutvuda siin: https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-13634
KMH aruande kohta ettepanekuid, vastuväiteid ja küsimusi saab esitada kirjalikult Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile hiljemalt 08.03.2020 postiga aadressile Endla 10a, 10142 Tallinn, või e-postiga: info@ttja.ee
KMH aruande avalik arutelu toimub 09.03.2020 kell 13.00-15.00 Tartus, Tartu Loodusmaja koolitustoas Lille tn 10.
28. august 2019
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet on tunnistanud nõuetele vastavaks Tapa – Tartu raudteelõigul 417,3 – 421,6 km olemasoleva Emajõe/Vorbuse/Jänese silla asendamise (uue ehitamise) ja väikese raadiusega kõverate ümberehitamise keskkonnamõju hindamise (KMH) programmi. AS Eesti Raudtee soovib rekonstrueerida Tapa-Tartu raudteelõiku, mille käigus rajatakse uus sild üle Emajõe. Koos uue silla rajamisega teostatakse ka olemasoleva väikese raadiusega kõverate korrigeerimine ca 2,2 km ulatuses. Olemasolev üle Emajõe kulgev metallist raudteesild on amortiseerunud ning teostatud sillauuringu järgi on asjakohane rajada uus sild. Planeeritav sild soovitakse rajada olemasolevast sillast kirde poole. Raudteelõigu rekonstrueerimise peaeesmärk on võimaldada suurendada rongide liikumiskiirust ja tagada turvalisus Tapa-Tartu raudteel. Uuel silla rajamisel on eeldatav keskkonnamõju vee-elustikule ja piirnevatele looduskooslustele. KMH soovitakse viia läbi ehitusprojekti koostamise käigus ning koos ehitusprojektiga koostatakse ka geodeetiliste ja geoloogiliste uuringute ning maaparandusprojekt.
KMH programmi ja selle nõuetele vastavaks tunnistamise otsusega on võimalik tutvuda digitaalselt TTJA välises dokumendiregistris https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-23102 ja TTJA koduleheküljel.
KMH programmi ja selle nõuetele vastavaks tunnistamise otsusega on võimalik tutvuda digitaalselt TTJA välises dokumendiregistris https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-23102 ja TTJA koduleheküljel.
15. mai 2019
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet teatab Tapa – Tartu raudteelõigul 417,3 – 421,6 km olemasoleva Emajõe/Vorbuse/Jänese silla asendamise ja väikese raadiusega kõverate ümberehitamise keskkonnamõju hindamise (KMH) programmi avalikustamisest.
AS Eesti Raudtee soovib rekonstrueerida Tapa-Tartu raudteelõiku, mille käigus rajatakse uus sild üle Emajõe. Koos uue silla rajamisega teostatakse ka olemasoleva väikese raadiusega kõverate korrigeerimine ca 2,2 km ulatuses. Olemasolev üle Emajõe kulgev metallist raudteesild on amortiseerunud ning teostatud sillauuringu järgi on asjakohane rajada uus sild. Planeeritav sild soovitakse rajada olemasolevast sillast kirde poole. Uuel silla rajamisel on eeldatav keskkonnamõju vee-elustikule ja piirnevatele looduskooslustele. KMH soovitakse viia läbi ehitusprojekti koostamise käigus ning koos ehitusprojektiga koostatakse ka geodeetiliste ja geoloogiliste uuringute ning maaparandusprojekt.
KMH programmiga on võimalik eelnevalt tutvuda avaliku väljapaneku jooksul 15.05.2019-02.06.2019 elektrooniliselt TTJA kodulehel (https://www.ttja.ee/et/ettevottele-organisatsioonile/keskkonnamoju-hindamise-teated), AS Eesti Raudtee kodulehel (http://www.evr.ee/ ). Paberkandjal dokumendiga saab vajadusel etteteatamisega ja tööpäeviti tutvuda TTJA-s (asukoht Sõle 23a Tallinn 10614), Tartu Linnavalitsuses (asukoht Raekoja plats 1a (raekoda), Tartu linn) ning Tartu Vallavalitsuses (asukoht Haava tn 6, Kõrveküla alevik, Tartu vald). Programm asub siin: https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-20477 , otsusega on võimalik tutvuda siin: https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-13634
KMH programmi kohta ettepanekuid, vastuväiteid ja küsimusi saab esitada kirjalikult Tehnilise Järelevalve Ametile hiljemalt 04.06.2019: Sõle 23a, 10614 Tallinn, e-post: info@ttja.ee
KMH programmi avalik arutelu toimub 03.06.2019 kell 18.00 Tartus, Struve 2, Eesti.
AS Eesti Raudtee soovib rekonstrueerida Tapa-Tartu raudteelõiku, mille käigus rajatakse uus sild üle Emajõe. Koos uue silla rajamisega teostatakse ka olemasoleva väikese raadiusega kõverate korrigeerimine ca 2,2 km ulatuses. Olemasolev üle Emajõe kulgev metallist raudteesild on amortiseerunud ning teostatud sillauuringu järgi on asjakohane rajada uus sild. Planeeritav sild soovitakse rajada olemasolevast sillast kirde poole. Uuel silla rajamisel on eeldatav keskkonnamõju vee-elustikule ja piirnevatele looduskooslustele. KMH soovitakse viia läbi ehitusprojekti koostamise käigus ning koos ehitusprojektiga koostatakse ka geodeetiliste ja geoloogiliste uuringute ning maaparandusprojekt.
KMH programmiga on võimalik eelnevalt tutvuda avaliku väljapaneku jooksul 15.05.2019-02.06.2019 elektrooniliselt TTJA kodulehel (https://www.ttja.ee/et/ettevottele-organisatsioonile/keskkonnamoju-hindamise-teated), AS Eesti Raudtee kodulehel (http://www.evr.ee/ ). Paberkandjal dokumendiga saab vajadusel etteteatamisega ja tööpäeviti tutvuda TTJA-s (asukoht Sõle 23a Tallinn 10614), Tartu Linnavalitsuses (asukoht Raekoja plats 1a (raekoda), Tartu linn) ning Tartu Vallavalitsuses (asukoht Haava tn 6, Kõrveküla alevik, Tartu vald). Programm asub siin: https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-20477 , otsusega on võimalik tutvuda siin: https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-13634
KMH programmi kohta ettepanekuid, vastuväiteid ja küsimusi saab esitada kirjalikult Tehnilise Järelevalve Ametile hiljemalt 04.06.2019: Sõle 23a, 10614 Tallinn, e-post: info@ttja.ee
KMH programmi avalik arutelu toimub 03.06.2019 kell 18.00 Tartus, Struve 2, Eesti.
06. november 2018
Tehnilise Järelevalve Amet on algatanud Tapa-Tartu raudteelõigul asuva Emajõe (Vorbuse) silla ehituse keskkonnamõju hindamise (KMH). Taotluse kohaselt soovib AS Eesti Raudtee rekonstrueerida Tapa-Tartu raudteelõiku, mille käigus rajatakse uus sild üle Emajõe. Koos uue silla rajamisega teostatakse ka olemasoleva väikese raadiusega kõverate korrigeerimine ca 2,2 km ulatuses. Olemasolev üle Emajõe kulgev metallist raudteesild on amortiseerunud ning teostatud sillauuringu järgi on asjakohane rajada uus sild. Planeeritav sild soovitakse rajada olemasolevast sillast kirde poole. Uuel silla rajamisel on eeldatav keskkonnamõju vee-elustikule ja piirnevatele looduskooslustele. KMH soovitakse viia läbi ehitusprojekti koostamise käigus ning koos ehitusprojektiga koostatakse ka geodeetiliste ja geoloogiliste uuringute ning maaparandusprojekt.
KMH algatamise otsusega on võimalik tutvuda eelneval kokkuleppel tööpäeviti Tehnilise Järelevalve Ametis (aadressil Sõle 23a, 10614 Tallinn). Digitaalse dokumendiga on võimalik tutvuda Tehnilise Järelevalve Ameti avalikus dokumendiregistris aadressil https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-13572 (otsingusse number 18-353).
KMH algatamise otsusega on võimalik tutvuda eelneval kokkuleppel tööpäeviti Tehnilise Järelevalve Ametis (aadressil Sõle 23a, 10614 Tallinn). Digitaalse dokumendiga on võimalik tutvuda Tehnilise Järelevalve Ameti avalikus dokumendiregistris aadressil https://adr.mkm.ee/?id=TJA-JVIS-13572 (otsingusse number 18-353).
06. september 2018
Tartu Linnavalitsus määras projekteerimistingimused Vorbuse küla, Tapa-Tartu 419,9-421,6 km raudteel olemasoleva silla asendamiseks uuega ja väikese raadiusega raudtee kõverate ümberehitamiseks.
Objektiga seotud ettevõtted
***** |
|||||
Tartu Linnavalitsus , TARTU
|
|
lv@tartulv.ee | |||
Tellija |
|||||
Tartu Linnavalitsus , TARTU
|
|
lv@tartulv.ee | |||
Keskkonnamõjude hindamine |
|||||
|
elle@environment.ee |