05. august 2010
Tallinn sai loa, et Russalka juures tee rajamiseks merd täita. Keskkonna- ministeerium väljastas vee erikasutusloa Tallinna kommunaalametile kaldakindlustuse ja rannapromenaadi rajamiseks. Kaldakindlustus on kavas rajada praegusest kaldajoonest kuni 55 m mere poole. Kaldakindlustus tuleb pikkusega 680 m, millest 170 m pikkune osa asub maismaal ja 520 m meres. Kogu ehitusalune pindala on umbes 20.000 m2, millest 10.780 m2 on tänavamaa ning 8300 m2 kaldakindlustus. Merd täidetakse kokku 43.000 m3 ulatuses. Selles piirkonnas on maksimaalne vee sügavus 1,5 m. Kaldakindlustuse ehituse ajaks rajatakse ajutine kaitsemüür. Kaitsemüüriga suletud territoorium pumbatakse veest tühjaks. Kavandatava kaldakindlustuse rajamine ja maismaa kujundamine senisele merealale vähendab mereökosüsteemi pindala umbes 1 hektari võrra. Täitematerjaliks ei tohi kasutada jäätmeid. Kaitsemüüri ei tohi ehitada kalade peamisel kudemisperioodil 1. aprillist kuni 1. juulini, vältimaks kalakoelmute ja -larvide kahjustumist heljumi tõttu. Kaldakindlustusest mere poole rajatakse 8 m laiune graniitrahnudest kaitsenõlv.
16. juuli 2010
Keskkonnaametile on esitatud vee erikasutusloa taotlus Russalka juures tee rajamiseks merd täita. Tallinna lahes kaldakindlustuse ja rannapromenaadi rajamiseks kavandatakse merd täita kuni 43.000 m3 ulatuses. Kaldakindlustus on kavas rajada praegusest kaldajoonest kuni 55 meetrit mere poole. Kaldakindlustus tuleb pikkusega 680 meetrit, millest 170 meetri pikkune osa asub maismaal ja 520 meetrit meres.
Kogu ehitusalune pindala on umbes 20.000 m2, millest 10.780 m2 on tänavamaa ning 8300 m2 kaldakindlustus. Selles piirkonnas on maksimaalne vee sügavus 1,5 m. Kaldakindlustuse ehituse ajaks rajatakse ajutine kaitsemüür. Kaitsemüüriga suletud territoorium pumbatakse veest tühjaks ja täidetakse täitepinnasega ning rajatakse sellele jalakäijate promenaad ja kergliiklustee. Kaldakindlustuse ehitamiseks valatakse kohapeal raud- betoonsein kruusast alusele. Kavandatava kaldakindlustuse rajamine ja maismaa kujundamine senisele merealale vähendab mereökosüsteemi pindala umbes 1 hektari võrra.
06. märts 2009
Tallinna linnavalitsus kavandab Põhjaväila ja Russalka eritasandilise ristmiku ehituse lükata senikavndatust kolme aasta võrra edasi ja alustada töid 2012. aasta lõpus. Ehitustööde edasilükkumise tingib asjaolu, et Põhjaväila ehitus lõigus Ahtri tänav - Russalka ristmik on kavandatud reformimata riigimaale ja neljale kinnistule ning vara on vaja omandada ka tee trassile jäävate ehitiste ja rajatiste omanikelt. Lisaks kavandatakse Vanasadama ja Russalka ristmiku vahelisele mereäärsele alale rajada merre rannapromenaadi ehitamiseks uus kaldakindlustus, milleks tuleb täita senist mereala 43.000-kuupmeetrises mahus, kuid kaldakindlustuse rajamiseks vajalikku vee erikasutusloa menetlemise protsessi ei ole võimalik läbi viia, kuna riigil puudub merepõhja hõivamiseks õiguslik regulatsioon.
Põhjaväila ja Russalka ristmiku ehitustöid finantseeritakse Euroopa Liidu struktuurifondidest ja projekti maksumuseks on arvestatud 670 miljonit krooni.
Russalka ristmikehitatakse mitmetasandiliseks läbi tunneli rajamise, tänavatasandil jäävad ristmikule foorjuhtimisega ristumised. Hargnev tunnel algab projekti järgi Põhjaväilalt ning hargneb Pirita teele ja Narva maanteele Lasnamäe suunas. Samuti on tunnelis ette nähtud üks suund Pirita teelt Põhjaväilale, mis on vastassuunast piirdega eraldatud. Russalka ristmikust kuni Ahtri tänavani on kavas rajada eraldusribaga mitme sõidurajaga tee.
28. jaanuar 2008
Russalka eritasandilise ristmiku ja Põhjaväila Ahtri tänavat ristmikuni ühendava tänavalõigu ehitustööd algavad 2009. aastal ja lõpevad eeldatavasti 2010. aastal. Projekti teostamiseks eraldab Euroopa ühtekuuluvusfond Tallinna linnale 500 miljonit krooni, millele lisandub 170 miljoni suurne omafinantseering.
26. veebruar 2007
Tallinna linnavalitsus kavandab järgmisel aastal alustada Põhjaväila väljaehitamist Ahtri tänavast kuni Russalka monumendini Pirita teel. Ehitusele ettejäävate maade omanikega loodetakse kokkuleppele jõuda käesoleva aasta lõpuks. 16 maaküsimuse lahendamiseks on linnaeelarvest maa-ametile eraldatud 40-50 miljonit krooni. Tee rajamiseks tuleb lammutada üks Kaitseliidu Tallinna malevale kuuluv hoone, üheksa Petrooleumi ja Uus-Sadama tänava vahele jäävat Tallinna Sadama laohoonet ja Lootsi tänava äärne Statoili bensiinijaam.
Projekt valmib aprillis.
Põhjaväila ja Russalka ristmikku projekteeritakse ühtekuuluvusfondi projekti raames. Tehnilise abi osutamiseks on sõlmitud teenusleping firmade BCEOM French Engineering Consultants, ETP Grupp AS ja Hendrikson & Ko ning rahandusministeeriumi vahel.